19 November 2009

Rezeki yang Tak Disangka-sangka

Assalamu3alaikum wbt...

Al7mdulillah, al7mdulillah, al7mdulillah! Saya amat bersyukur pada hari ni.. Nak tau kenapa? Berdasarkan pada post sy yg dulu, yg mana sy berada dlm kesempitan yg amat2.. pastu, hari ni, duit saya mmg below 10 dinar.. bile dicalculate berserta dgn tambang bas, ada 3dinar 20qursh untuk dibelanjakan dlm bulan ini sbg makanan..

Kemudian, sy mmg rasa agak ssk la.. then byk2 la berdoa.. Masih bertawakkal pada Allah.. kemudian, masa balik dari solat zohor tadi, terpikir satu tmpat nak cari duit. Di dalam songkok=.=

Korek2 sket, Ya Allah! Al7mdulillah.. ada lagi 50 dinar! Mmg amat terkejut dan bersyukur! Macam Allah terus je bagi jalan kluar yang tak disangka2.. Kemudian, sy pon bukak laci, sekali lagi! Ada lagi duit dalam 70usd.. Al7mdulillah.. Beberapa saat lepas tu, sy dapt message daripada Danial:

"Berita gembira! Fadzli kata duit JPA dah masuk!"

Ya Allah, mmg rezeki yg Allah nak bagi datang "gedebuk" sekali gus.. Mungkin benar Allah nak tengok kesabaran sy.. dan Al7mdulillah sgt2, diberi jalan kluar pada saat yg kita tak sangka2..

Maka benarlah firman Allah SWT yg slalu kita baca sebagai "Ayat seribu dinar" :


Barangsiapa yang bertakwa kepada Allah niscaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar. Dan memberinya rezki dari arah yang tiada disangka-sangkanya. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah niscaya Allah akan mencukupkan (keperluan) nya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan (yang dikehendaki) Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu. [QS 65:2-3]

Al7mdulillah.. Semoga ape yg berlaku ini meningkatkan lagi keimanan kita bersama. Insya-Allah!

Sekadar tu je perkongsian hari ini.. jangan lupa untuk terus bersyukur walaupun dalam kesusahan.

~Wallahu a3lam~

1 ulasan:

..aYaM gOrENg.. berkata...

alhamdulillah..syukur atas kurniaanNYA..=)