10 April 2010

My new family members

Assalamu3alaikum wbt...

Al7mdulillah.. Setelah lama tak menulis, ttba ada masa free lak.. hehe.. minggu ni agak bz dan kurang sihat.. that's why.. ssh nak menulis...

1st of all... nak ucapkan terima kasih pada insan2 yg sntiasa mendoakan sy terutama parents la.. thank you very3 much!!! Dan berkat doa mereka, sy diterima dan lulus temuduga untuk belajar al-quran scara bertalaqi dgn syeikh yg hebat.. al7mdulillah..al7mdulillah.. al7mdulillah.. kan kalo dpt ni3mat, khabarkan? rujuk balik post lepas.. ehehe.. rujuk surah ad-dhuha ayat last pon ok gak..

Berbalik pada tajuk utama.. my new family memberS! ada "s" tu.. that's mean, ramai.. haha.. btw, bukan sy kawin ramai ye? hahaha.. gini... pada 8/4/2010, pada pagi hari, telah datang 5 ahli kluarga sy yg baru untuk di jordan ini.. hehe.. mereka berjaya dilahirkan di 3imarah al-aqsa 1, syari3 jami3ah, Irbid, Jordan...

Welcome, new members~!!

Comel x? hahah.. ada org yg geli.. maklumla.. tiada bulu... tapi bg saya, comel je.. terus je sy heppy hari tu.. even asal pagi harinya takde mood.. hahah..

Patot la pagi tu, si Puteh senyap je.. penat melahirkan anak.. ada jugak kesan darah pada tisu yg diletakkan.. mmg lemah terus la sy tgk si Puteh ari tu.. sy terus gi dapur, goreng tlur.. kasi kat dia.. huhu.. smgat je dia makan=.=.. masa dia makan la, sy snap gambar.. haha.. taktik tu.. berkesan x? =P Video ada, tapi kat facebook.. hoho.. malas nak upload kat sini.. lama sgt.. so, kalo nak tgk, tgk la kat fb sy..

new husband for si Puteh n Abie, Mukus~!

tapi, kesihatan Puteh mcm tak mmberangsangkan sgt.. sy try pegang Puteh... krus!! lgsg berbeza ngan sblm branak.. sblm dia pregnant pon, mmg dah gemok=.=.. hmm.. bgini kot masa kita kecik2 dlu.. sian ibu kita yg penat mengandungkan, myusukan, membesarkan kita.. tgk2, bila besar, lawan ckp mak.. huhu.. Sorry mama.. Redha Allah terletak pada redha ibu bapa.. sampai ada pepatah, "syurga dibawah kaki para ibu"...

Btw, sy tgk si Puteh jaga anak2 dia, mmg hebbat.. mlam kan sjuk? dia yg sgp menutup anak dia dari kesejukan.. pastu, kalo ada anak dia terkeluar dari kawsan sarang, dia angkut balik, letak kat sarang... Sub7anAllah.. ini haiwan.. manusia apatah lagi? jadi, kalo ada yg sanggup buang anak tu, tak taw la nak ckp ape... lebih teruk dari haiwan! Ada pancaindera, takmo guna.. haihh.. Firman Allah:

Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk Neraka Jahannam banyak dari jin dan manusia yang mempunyai hati (tetapi) tidak mahu memahami dengannya (ayat-ayat Allah), dan yang mempunyai mata (tetapi) tidak mahu melihat dengannya (bukti keesaan Allah) dan yang mempunyai telinga (tetapi) tidak mahu mendengar dengannya (ajaran dan nasihat); mereka itu seperti binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi; mereka itulah orang-orang yang lalai. [QS 7:179]

Mostly yg sebab terlanjur.. masa "berseronok", tak ingat dunia.. Bila dpt anak, bunuh plak.. haihh.. Dah lupa kot membunuh itu haram.. dosa membunuh ni, iskk.. besar.. Firman Allah swt:

Dan sesiapa yang membunuh seorang mukmin dengan sengaja, maka balasannya ialah Neraka Jahannam, kekal dia di dalamnya dan Allah murka kepadanya dan melakanatkannya serta menyediakan baginya azab seksa yang besar. [QS 4:93]

Huhu.. dasat tak amaran Allah ni? Kalo dlm perkataan arab, perkataan 36'eem ni menggambar kan benda yg besar gile kot? ssh nak exlain.. tak takutkah mereka dgn azab Allah.. moga kita dijauhi dari jadi sperti golongan tersbut... dan smoga Allah memberi hidayah kepada mereka yg sudah terlanjur melakukannya.. Ameen..

Hehe.. tgk, kan dah lari dari topik.. adeiih.. sy mmg camni.. bila tgk kepada ssuatu peristiwa, sy suka mengaitkan dgn Islam.. so, jadila camni.. off-topic.. asal dari ibu hamster-->manusia plak.. hehe.. sorry2.. =P

Btw, ada satu post yg sy dah lama nak buat.. tapi tak bwat2.. ttg program if6or jam3ie bersama dgn anak2 yatim.. len kali la sy tulis.. jika ada masa.. insya-Allah..

Sehingga ketemu semula.. insyaAllah

~Wallahu a3lam~

4 ulasan:

najwa berkata...

waaaah! alhamdulillah. dpt hamster baru! like like :D

JaQ berkata...

najwa:

hahah.. org len hepy, tuannya apatah lagi kan? =P

sukasukisakan berkata...

wahh...die ijak dapat bby hmster...xlame lagi owang dapat bby webbit baru..huhu..xsabarnyer...=]

Laili Abdul Rachman berkata...

tersangat la comelnye hamster itu...congrats..