13 Mac 2010

Penat tapi best!

Assalamu3alaikum wbt~

Alhamdulillah... Diberi pluang menulis di kala bz.. hehe.. 2-3 hari ni, sy dah meng"push" badan saya over limit sket.. hahaa...

Start hari khamis, bgn pagi cam biasa... then wat la benda2 perlu, stdy.. pegi kelas taekwondo.. latihan hari tu penat gile.. abes la dlm kol 2.30ptg.. btw.. hari ni kuar result spm.. haha.. tahniah kepada yg berjaya.. sy tak pnah tnjuk kat org ag result spm sy dlu.. ada photostat je.. tgk la.. haha..

 xde la hebbat pon.. tp sijil spm cam tak guna sgt da je? kan3? so, dah leh lupakan kenangan ini~

then balik umah, solat asar smua2.. then rehat kejap.. pastu dah kena gerak untuk gi masak for MABIT [Malam Bina Iman dan Taqwa].. masak kari je la.. for around 45 org.. smua skli 4 org je.. =.=.. penat woo.. masak untuk ramai, tp 4 org je.. mmg pnat.. bile dah settle masak2.. makan.. then ada pengisian sket.. then sptutnya tido kat umah prgram untuk qiam.. tp sy tak.. minta izin balik.. knp? Sbab pkul 4 pagi nnt sy kena berkumpul dpan masjid dah.. nak bergerak ke Mu2tah ntok program KPI [Kursus Perubatan Islam]

Then balik umah.. dlam pkul 12.30 malam camtu baru tido.. pastu bgn kol 3 pagi.. siap2 diri smua.. huhu.. then bergerak la ke mu2tah.. dalm perjalann, smpat snap gambar sket.. hehe..

 logo kat baju sy tu jata kelantan ye? bukan logo UMNO=.=

Pastu kursus ni sbnya blaja cane nak rawat org yg kena rasuk jin dgn kaedah ruqyah.. satu kaedah yg mana Rasulullah saw sendri menggunakannya... Kaedah ni biasanya menggunakan ayat2 alquran.. best la gak.. sampai masa practical, ada yg kena btol2.. then rawat.. hehe.. pastu alhamdulillah, kami dapat ijazah khas/sanad untuk merawat org yg kena rasuk jin.. khas dari Syeikhul Maqari Hj Othman b Hamzan, Akademi Syifa' Qurani.. cara dia tak ssh sgt.. tp kompleks.. program ni start kol 8-5ptg.. tp sbb org yg mmg da ada jin dalam badan dia tu jin yg tak penah kena kacau lagi, so jin tu agak berlagak lagi la.. so, abes lewat prgram.. kat sini juga, kita dapat taw, antara kuat dan ilmu, mana lagi hebat? haha... ilmu? knp? [btw, syeikh tu kata, ayat ni juga bukti manusia lagi hebat dari jin] Firman Allah:

Berkatalah Ifrit dari golongan jin: Aku akan membawakannya kepadamu sebelum engkau bangun dari tempat dudukmu dan sesungguhnya aku amatlah kuat gagah untuk membawanya, lagi amanah.
Berkata pula seorang yang mempunyai ilmu pengetahuan dari Kitab Allah: Aku akan membawakannya kepadamu dalam sekelip mata! Setelah Nabi Sulaiman melihat singgahsana itu terletak di sisinya, berkatalah ia: Ini ialah dari limpah kurnia Tuhanku, untuk mengujiku adakah aku bersyukur atau aku tidak mengenangkan nikmat pemberianNya dan (sebenarnya) sesiapa yang bersyukur maka faedah syukurnya itu hanyalah terpulang kepada dirinya sendiri dan sesiapa yang tidak bersyukur (maka tidaklah menjadi hal kepada Allah), kerana sesungguhnya Tuhanku Maha Kaya, lagi Maha Pemurah.
[QS 27:39-40]

See? Ifrit ni adalah jin terkuat! tapi tewas gak dgn org yg berilmu.. Besides, kita kena kuat la bila nak lawan ngn jin ni.. mesti ramai kata, mampu ke kita? Don't worry... ada ayat quran! Firman Allah swt:

Sesungguhnya hamba-hambaKu (yang beriman dengan ikhlas), tiadalah engkau (hai iblis) mempunyai sebarang kuasa terhadap mereka; cukuplah Tuhanmu (wahai Muhammad) menjadi Pelindung (bagi mereka). [QS 17:65]

Abes je prgram, sy teros kena pegi ke MSD [Malaysian Student Department] untuk menyusun sgala2 yg perlu.. sbb sy biro persiapan dan teknikal bagi prgram RAPS '10 [Penggarapan Al-Aqsa 2010].. so terus stop kat 3Amman, settle2kan mende ni.. tido pon kat sana bersama pengarah program dan biro2 len.. tido dlm kol 12 lebih gak ar.. bgn cam biasa.. awl..



Then prgram ari ni.. menarik! byk input baru yg amat berkesan berkaitan dgn sejarah palestin itu sndiri, yahudi dan mcm2 lagi.. disampaikan oleh Dr Zainurrashid.. beliau seorang doctor pakar dalam O&G.. huhu.. hebbat kan? Org macam beliau lah yg kita mahu!

Dalam ni, ada diterangkan oleh Ustaz Soberi ttg kebencian org yahudi terhadap org islam.. Firman Allah swt:

Demi sesungguhnya engkau (wahai Muhammad) akan dapati manusia yang keras sekali permusuhannya kepada orang-orang yang beriman ialah orang-orang Yahudi dan orang-orang musyrik dan demi sesungguhnya engkau akan dapati orang-orang yang dekat sekali kasih mesranya kepada orang-orang yang beriman ialah orang-orang yang berkata: Bahawa kami ini ialah orang-orang Nasrani yang demikian itu, disebabkan ada di antara mereka pendita-pendita dan ahli-ahli ibadat, dan kerana mereka pula tidak berlaku sombong. [QS 5:82]

Menarikkan ayat quran ini kan? saya suka baca ayat ni.. hehe.. satu sbb maksdnya.. satu lagi? rahsia~ lalala~

Pastu prgram abes sampai pkul 5 ptg.. dan saya slamat sampai ke Irbid dalam pukul 8.30 mlm tadi.. huhu.. baru je sampai.. tu tak larat tulis panjg2.. Penat.. hehe.. time to rest.. esok kena start stdy da~!

~Wallahu a3lam~

10 ulasan:

Evi LoLyta berkata...

salam. owh bestnye prog. bgusnye adik sdara ni. ;) .. smoga dpt ilmu yg bermanfaat~ amalkn ilmu sbaiknye..

JaQ berkata...

kak eda:

wslm wbt...

hehe.. iA.. thx akak.. kalo tak leh tdo lagi, gtaw nnt.. nak gtaw cara nak kasi leh tido ;P

Ayah Ding berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Srikandi Abi. berkata...

salam...

hebbatnye result...mabrOUk3..=)

JaQ berkata...

ili:

wslm wbt.. thx.. tp ni kesah lama.. tak perlu tgk da.. skrg ni cam hape ntah.. adeii

Srikandi Abi. berkata...

kisah lamalah yg m'jadi kebanggaan pewaris2 akan dtg...keep it up..=)

JaQ berkata...

ili:

ooo.. pewaris mana ntah.. hahaha.. blum ada waris ag.. adik2 junior pon da abes exam.. =P

Najwa Najihah berkata...

Salam ziarah...wah akhi!!Bestnya...nnt sharela ilmu2 tu ye.berminat sangat2!!!! ^^

JaQ berkata...

najwa:

wslm wbt.. slamat dtg.. iA, kalo ada masa, share la =)

dain berkata...

salam,saya teringin sangat nak belajar merawat org yg dirasuk.sbb kebanyakan prog yg saya join dalam hutan dan faham2 la tempat keras sikit ni.hhaha,
mohon saudara berkongsi dengan saya.bagaimna caranya?